mouseover-bild

Måste faktiskt säga att jag är nöjd med hur bra jag lyckades fixa väggen på denna bilden. Brukade inte vara så bra på att klona bort saker innan. Börjar få kläm på ps nu också :)

Tänkte dessutom försöka mig på det här med att göra en mouseover-bild (man för musen över bilden så visas en annan bild)

Var tvungen att ändra filformat och massa så, men det funkade ändå inte ... I'm not giving up, I'm just putting it on a shelf for a while!  Blir side-by-side i stället. Vad tycks?
Juss hjälpte mig fixa en kod som faktiskt funkade.. testade tre olika men det funkade inte. Sen försökte jag med hennes och det gick, bara det att bilderna skulle vara i .gif men det försämrar kvalit+en på bilden något så grymt mcket! Försökte med .jpg sen och det funkade :D

btw. "sladdbilden" är inte originalet, bara en annan version. 

...


mors dag

Firade mors dag lite i förväg. Det blev lite grillning hos oss med några släktningar.

Chepe, eller don Chepe som några kallar honom, var grymt bra på att spela gitarr och sjunga. Det blev sådär gamla låtar från förr i tiden. Helt härligt, älskar den musiken! Det blev dessutom mycket roligare när alla hade fått i sig ett glas eller två och sjöng med :D

ps. ny kategori (Y)


chans att bli testpilot

Smartson.se söker testpiloter som ska testa nya Canon EOS 550D.

"Om du blir uttagen som testpilot får du testa kameran kostnadsfritt i en månads tid. Du förbinder dig endast att svara på ett webbaserat frågeformulär samt skriva i egen blogg eller i gemensam blogg som Smartson skapar åt Testpiloterna" - smartson.se

Det känns verkligen som något redigt häftigt att få göra. Det skulle även vara kul med tanke på att jag åker iväg, alltså ny kamera i nya miljöer och möjligheter att fota extraordinära bilder!

länk till bilden


felling the wind in my hair...

När jag väl tog fram kameran gömde sig solen bakom molnen.. trist. Då och då visade den sig igen, däremellan var det kalla vindar som gällde, brrr!

Kan inte redigt säga att jag är nöjd med dagens bilder... FLER BLOMMOR! Jag gillar blommor och så, men att jag automatiskt alltid ska fota dem känns varken särskilt intressant eller kul. Jag tänker inte på det så mycket just när jag håller på. Men förutom blommor blev det lite självporträtt. Det innebär också att en ny kategori kommer upp :)


Hannisis ♥

Hanna - Maria Alejandra - Alejandra - Hannisis - Juana Banana. Syster min, kalla henne i stort sett vad som, men saken är den att hon fyller 20 år idag! Har varit lite elak sen igår och kallat henne gamling. Men jag är ju på väg åt samma håll (omg! 18 snart!!!;O). Eller, ja.. alla är vi ju på väg ditåt ...

Förutom att ha varit (aningen) elak och jobbig så har jag också varit ganska snäll. Mailade denna bilden till henne och jag kan nog tro att hon blev ganska glad :)


more flowers

Dags att göra klart hemtenan till imorgon, även om jag inte har någon lust alls.

Det känns som att jag fotar blommor väldigt mycket...? hihi ♥


lilla snigel

Tog med kameran ut för en gångs skull idag, men sen började det spöregna...

btw, Sverige vann just mot Schweiz. 5-0, tjohoo!


sommartävling

Har anmält mig till en tävling på en blogg vid namn tinkerbella. Den hålls tillsammans med tvspelswebb. Priset är en reflexskärm, vilket aldrig är onödigt att ha.

Jag kommer faktiskt ihåg när jag fotade den här bilden - sommaren 2009. Jag gillar att blomman är vänd mot solen. Den försöker liksom komma så när solen som möjligt och suga åt sig så mycket ljus som möjligt. Det är lite så för mig just nu - passar på och njuter ordentligt av de få solminuterna vi har. JA glängtar bara mer och mer tills den riktiga värmen och sommaren kommer.


tävlingsbidrag

Tänkte kanske anmäla mig till en till fototävling som ägaren till sannas rum tipsade om. Dock hinner jag inte kolla igenom mina bilder just nu, så jag kanske blir senare. Nu är det dags att kolla på hockey!

Här är bilden jag tävlar med på sannas rum 

kittycat ♥

Jag är väldigt nöjd med den här bilden! På bild ser ni min katt Mini. Hon brukar inte vilja vara med på bild, eller stå still tillräckligt länge för att få henne att se bra ut.

Hade gärna bjudit på lite nyare bilder, men har inte haft möjligheten att fota. Vädret är inte så inbjudande heller. Men den här bilden känns som en helt okey början.

bilden togs april 2010


starting of with a contest

Tänkte att det kunde vara kul att börja bloggandet med en tävling! :)

sannasrum håller i tävlingen tillsammans med tvspelswebb.se

bild från sannasrum


bloglovin

Följ min blogg med bloglovin

so far so good

Har fixat och trixat lite med designen nu på morgonen. Färgerna och så är ganska neutala, det är ju inte designen det är fokus på - det är de framtida foton som kommer läggas upp! Det blev även ny header - den gamla var mer för att ha något att jobba med under tiden.

Med tanke på hur dålig jag är på design och sånt så är jag ganska nöjd med resultatet. Det var bara ett litet problem jag upptäckte... designen hade börjat bli lite för lik Malins, gjorde dock mitt bästa för att det inte skulle se för likt ut. Tycker ändå jag lyckades lite på den punkten.

Allt är inte helt klart än - länkar till andra fotobloggar och kategorier fattas, bl.a. Vet inte redigt vad för kategorier jag kan ha än, så jag tänker fixa dem så småningom som jag lägger upp bilder. 

see you back soon! :)


work in progress

Headern är på plats, ändrat färg på bakgrunden och... det var nog allt, haha! Det ser lite konstigt och fult ut med alla färger och så, men har ingen direkt lust att sitta och ändra det just nu  - klockan är alldeles för mycket för det. Ni får nöja er med att se min -inte alldeles för- vackra header, höhö.

Måste nog ta och fota snart. Har i stort sett inga bilder som jag kan använda, vilket ger begränsade möjligheter - typ...

G'natt! ♥


RSS 2.0